خرید و فروش امتیاز مسکن ملی شهر پرند

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی شهر پرند

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

خرید و فروش امتیاز مسکن ملی شهر پرند عبارت است از وجه یا چیزی كه داوطلب اجازه به صاحب ملك می‌ دهد تا صاحب ملك ، ملك خالی خود را به او اجاره دهد ، این وجه چیزی جدا از اجاره بها است و پرداخت آن اختیاری است ومنظور از اختیاری این است كه ممكن است موجری بدون دریافت سرقفلی ملك خالی تجاری خود را به مستاجری اجاره دهد ، البته از سال 1376 به بعد ، این دریافت نکردن سرقفلی باعث شده كه مستاجر هم در پایان مدت اجاره نتواند از موجر مطالبه سرقفلی كند.

املاک پرند فاز۳ برای كسب و كار و اجاره واگذار شده است حتی اگر پروانه و پایان كار محل تجاری نباشد یعنی حتی محل مسكونی كه برای كار اجاره داده شده مشمول حق كسب و پیشه و تجارت است و مستاجر در صورتی كه موجبی برای تخلیه وجود داشته باشد مستحق دریافت حق كسب و پیشه خواهد بود حتی اگر وجهی به عنوان سرقفلی در ابتدای عقد اجاره به موجر نپرداخته باشد.

املاک پرند فاز۲ می‌ تواند (حسب مورد ) حق كسب و پیشه و تجارت یا نصف آن را از بین ببرد. نتیجه این كه فردی كه پیش از مهرماه 1376 مستاجر محل كسب و پیشه باشد ، می‌ تواند به رغم انقضاء مدت اجاره از تخلیه ملك خودداری وسرقفلی مطالبه كند ، كه البته آنچه مطالبه می‌ كند حق كسب و پیشه و تجارت است.



بازدید : 1250
شنبه 8 بهمن 1401 - 22:46
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: